آغاز فرآیند دفترچه وکالت ۹۸

به اطلاع کلیه وکلای محترم میرساند، فرآیند تمدید اعتبار دفترچه‌های وکالت در سال جاری بصورت کاملاً الکترونیکی انجام می‌شود. بدین منظور موارد ذیل به اطلاع وکلای محترم میرسد:

۱- جهت پرداخت هزینه تمبر تمدید به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی مراجعه نموده و بجای انتخاب تمدید ۱ یا ۲ ساله از گزینه “تمدید تا تاریخ مشخص” استفاده نمایید و هزینه تمدید را صرفاً تا تاریخ مشخص ۹۹/۹/۳۰ یا ۱۴۰۰/۹/۳۰ پرداخت نمایید.(در صورت تمدید تا تاریخ‌های متفاوت در فرآیند تمدید شما مشکل ایجاد خواهد شد.)
۲- قبل از آغاز فرآیند تمدید میتوانید فایل ویدئویی آموزش نحوه تمدید را از اینجا مشاهده نموده و نسبت به اسکن مدارک خواسته شده اقدام و سپس به وب سایت تمدید  به آدرس
http://www.judiciarybar.ir/tamdid
و یا
www.23055.ir/tamdidمراجعه نمایید

مدارک مورد نیاز:

  • مفاصا حساب دارایی سال ۱۳۹۶
  • گواهی معاضدت برای وکلای حوزه قضایی شهرستان ها
  • شناسنامه صفحه اول
  • شناسنامه صفحه دوم و سوم
  • شناسنامه صفحه توضیحات
  • کارت ملی پشت و رو
  • کارت پایان خدمت یا معافیت برای آقایان
  • عکس ۴*۳

    *(با استفاده از تلفن همراه و عکس گرفتن از مدارک نیز می توانید فرآیند تمدید را انجام دهید)*

۳- پس از بارگذاری مدارک، تکمیل اطلاعات و ورود به مرحله تمدید و بارگذاری مفاصاحساب مالیاتی درخواست شما به مرکز وکلای استان ارجاع میشود تا توسط ریاست محترم هیأت مدیره مورد بررسی قرار گیرد. نتیجه تأیید و یا رد درخواست تمدید در قالب پیامک نیز به اطلاع خواهد رسید.
۴- پس از تأیید درخواست تمدید توسط هیأت مدیره، لازم است مجدداً وارد سامانه شده و نسبت به پرداخت الکترونیکی حق عضویت خود اقدام نمایید.
۵- پس از پرداخت موفقیت آمیز حق عضویت، اطلاعات تمدید حداکثر تا ۷۲ ساعت کاری در سامانه cms قوه قضائیه ثبت میشود.
۶- وکلای محترمی که قصد تعویض دفترچه وکالت خود از پایه ۲ به ۱ را دارند لازم است در زمان تمدید ، اعتبار پروانه پایه ۲ خود را تا یکسال تمدید نموده و در بهمن ماه جهت تبدیل دفترچه به پایه یک اقدام نمایند.
۷- مهر و امضای دفترچه وکالت توسط رئیس مرکز وکلای استان مربوطه انجام خواهد شد.